Освітня траєкторія ЄС у впровадженні штучного інтелекту
DOI:
https://doi.org/10.31713/MCIT.2025.049Abstract
Проведено дослідження передумов застосування ШІ у сфері ЄС. Здійснено аналіз основних можливостей та напрямів застосування ШІ. Розкрито правове й політичне регулювання ШІ в ЄС. Виокремлено виклики та ризики використання ШІ у сфері освіти. Висунуто рекомендації та перспективи щодо використання ШІ у сфері освіти.
A study of the prerequisites for the application of AI in the EU was conducted. An analysis of the main opportunities and directions for the application of AI was carried out. The legal and political regulation of AI in the EU was revealed. The challenges and risks of using AI in education were identified. Recommendations and prospects for the use of AI in education were put forward.
Downloads
Published
2025-11-06
How to Cite
Кардаш, О., & Гладун, Л. (2025). Освітня траєкторія ЄС у впровадженні штучного інтелекту. Modeling, Control and Information Technologies: Proceedings of International Scientific and Practical Conference, (8), 163–164. https://doi.org/10.31713/MCIT.2025.049
Issue
Section
Internet of Things (IoT) and artificial intelligence